Stránka 2 z 5

Re: 18. díl - Bílé linky

Napsal: pát 24. zář 2010 8:49:10
od nalim159
Osobně si myslím, že ano - je to docela logické, doktůrek byl veselá kopa, kontakty navazoval lehce (Honzu znal z vlaku taky chvíli a do Linek ho zval - stejnou chvíli znal Hradce), takže v tom bych problém neviděl...

Re: 18. díl - Bílé linky

Napsal: pát 24. zář 2010 9:53:15
od malej Míra
CErin píše:...nakonec jde se Salabovou navštívenkou (vizitkou?) Jirka Hradec. Kdo mu tu vizitku dal? To se "náhodně" potkali se Salabou u snídaně v hotelu, jak se říká v jedné replice a Salaba...
To, že Zeman bydlel ve stejném hotelu se Salabou byla náhoda, ale když z Kodaně přifrčel Hradec, který byl akcí (nejprve kontaktem se Stardustem) ve White Lines pověřen centálou StB v Praze, bylo ho potřeba dostat do hry. Celá akce byla dohodnuta a naplánována při schůzce v konspirativním bytě v Pankowě v režii Mjr. Wildeho. Nebylo nic snazšího, než Hradce ubytovat ve stejném hotelu, kde se ráno u snídaně jakoby náhodou (čemuž doktůrek ochotně uvěřil) "sčuchnul" se Salabou a ten ho už do baru poslal se svojí vizitkou. Salaba byl zjevně žoviální, důvěřivý... Žádná záhada za tím není. ;) :D

Re: 18. díl - Bílé linky

Napsal: pon 27. zář 2010 19:49:31
od Arnold Hackl
malej Míra píše:To, že Zeman bydlel ve stejném hotelu se Salabou byla náhoda, ...
Myslím, že ani to nebyla náhoda.
Ve vlaku Salaba řekne Zemanovi, že bude bydlet v Karlshofu, ale když se naopak zaptá Zemana kde bude bydlet, tak ten mu odpoví "nevím, budou mě čekat".
Takže si myslím, že Honza se tam ubytoval až dodatečně.

Re: 18. díl - Bílé linky

Napsal: stř 29. zář 2010 9:55:57
od malej Míra
Hm, to je pravda, dobý postřeh... ;) :D

Re: 18. díl - Bílé linky

Napsal: sob 09. říj 2010 22:44:43
od zdrh
Když Salaba vystupuje z vlaku v Praze po návratu z Berlína, tak v jednom záběru (vlak přijíždí, Salaba stojí ve dveřích), je u dvěří vidět cedulka s názvem vlaku a trasou kudy jede. Při druhém záběru, když Salaba vystoupí a čeká na Zemana, tka je vidět, že cedulka chybí. Neuvěřitelné, jak rychle se tehdy kradlo.
A jako doplněk - na cedulce je název vlaku Pannonia, ale v hlášení nádražního rozhlasu je Hungaria.

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: 18. díl - Bílé linky

Napsal: pon 11. říj 2010 9:20:08
od nalim159
Výborný postřeh, pane kolego!

Navíc Pannonia jezdila dlouhá léta z Berlína do Bukurešti, s přídavnými vozy do Sofie a Varny... Asi budu muset zajít na ředitesltví drah jako straej Mrázek a půjčit si jízdní řády :) :lol:

Re: 18. díl - Bílé linky

Napsal: čtv 13. led 2011 11:23:42
od tajemník Šanda
Nevím, zda se tento detail neřešil již na starém fóru, ale přesto: když Honza přijíždí z Berlína a loučí se s dr. Salabou, je zřetelně vpravo od "jejich" nástupiště vidět rudá lokomotiva, tzv. brejlovec. A dle zdrojů pražské MHD se tato lokomotiva, řada 753, vyráběla až od roku 1968 (www.prahamhd.vhd.cz/Draha/loko_mot.htm).

Re: 18. díl - Bílé linky

Napsal: ned 16. led 2011 18:22:48
od nalim159
Jedna nelogičnost:

Následující děj by se měl odehrávat zhruba ve stejném čase: Honza přijíždí do Prahy, Hradec odlétá z Berlína zpátky na sever a Hanka tančí v Bílých linkách. Jenže nedlouho před tím ji Hradec vyhodil z auta, a byla celkem odřená a potlučená. Ovšem při závěrečném vystoupení už zase ani škrábaneček.

Re: 18. díl - Bílé linky

Napsal: ned 16. led 2011 19:00:18
od Fosgen
Tomu sa hovori "kocici zivot" pane/soudruhu majore.

Re: 18. díl - Bílé linky

Napsal: pát 21. led 2011 11:18:28
od prof. Braun
Když se Jirka Hradec na berlínským nábřeží loučí s majorem Wildem před odchodem do baru White Lines, tak za nima projíždí parník. V dalších záběrech však po něm ani vidu - pouze slechu (zahoukání ve zvuku). :lol:

Re: 18. díl - Bílé linky

Napsal: úte 12. črc 2011 22:44:21
od Michálek
Typ letadla, kterým Hradec „přilétá a odlétá“ (předpokládám, že si ve skutečnosti pan Jelínek do stroje SAS vůbec nesedl), je s největší pravděpodobností McDonnell-Douglas DC-9/40 (možná i DC-9/50, rozdíly jsou minimální a pouze v oblasti takticko-technických dat a zvýšeného počtu cestujících, vizuálně si prakticky odpovídají). Čímž tu máme další nedostatek, protože DC „devítky“ se dostaly do vzduchu poprvé v roce 1965. Takže na Schönefeld mohlo takové letadlo Hradce jen těžko dopravit.

A jen na okraj – DC-9 měly zpočátku špatně konstrukčně řešené dveře nákladního prostoru, proto došlo k několika katastrofám. Na našem území havarovaly dvě "devítky": první stroj jugoslávské společnosti JAT se zřítil u Srbské Kamenice 26. ledna 1972, příčinou byla dle šetření výbušnina v prostoru pro zavazadla. Z 23 lidí na palubě se tehdy zachránila jediná osoba, letuška Vesna Vulović. Druhé neštěstí se stalo 29. října 1975, kdy opět jugoslávské letadlo, společnosti Inex-Adria Aviopromet, narazilo v mlze na Sedlecké skály. Ze 115 lidí jich zahynulo oficiálně 71 plus čtyři členové posádky, ale mluví se i o 77 či 79 obětech. Tato katastrofa byla ztvárněna v seriálu Sanitka a udála se vlastně několik stovek metrů od roztockého místa natáčení Kvadratury ženy. .

Re: 18. díl - Bílé linky

Napsal: čtv 14. črc 2011 21:33:54
od Salaba
Michálek píše:A jen na okraj...neštěstí se stalo 30. října 1975, kdy opět jugoslávské letadlo, společnosti Inex-Adria Aviopromet, narazilo v mlze na Sedlecké skály. Tato katastrofa byla ztvárněna v seriálu Sanitka a udála se vlastně několik stovek metrů od roztockého místa natáčení Kvadratury ženy. .
Ano místo natáčení v Roztokách známe a je to od místa zmíněné tragédie nedaleko. Ono smutné datum ještě doplním o jednu informaci k seriálu (už jsem to tu před časem zmiňoval) - p.Brabec při vyprávění o místech natáčení zmínil, že v onen osudný den točili na Krteňi s Iljou Prachařem rozloučení s paní Inkou na hřbitově. Nikdo samozřejmě celý den nic nevěděl, celý štáb se o velké tragédii dozvěděl až po návratu do Prahy...

Re: 18. díl - Bílé linky

Napsal: pát 17. úno 2012 15:18:05
od Michálek
tajemník Šanda píše: je zřetelně vpravo od "jejich" nástupiště vidět rudá lokomotiva, tzv. brejlovec. A dle zdrojů pražské MHD se tato lokomotiva, řada 753, vyráběla až od roku 1968 (http://www.prahamhd.vhd.cz/Draha/loko_mot.htm).
K tomu chci jenom dodat, že takhle zbarvené lokomotivy (tedy komplet karmínové či snad i rudé) se na našich tratích vyskytovaly až od poloviny 70. let v rámci jakéhosi nesmyslného pokusu o sjednocení jejich barevného provedení. Do té doby měly "brejlovci" tmavě zelený pás kolem oken na boku, střecha byla šedivá a zbytek byl krémový. Ostatně na uvedeném webu, na který je tu odkaz, to je vidět, i když právě tam je lokomotiva opatřena nátěrem nikoli původním. A skutečně pro fajnšmekry, podle starého značení měl "brejlovec" typové označení T 478.3

Re: 18. díl - Bílé linky

Napsal: úte 28. úno 2012 22:09:39
od White Lines
Nevím teda jestli se to tady už řešilo ale teď jsem koukal na Bílé Linky, pozastavil jsem si záběr kdy Hanka vyskočila z auta a myslím že docela dobře je tam vidět, že místo Hanky byl použit kaskadér-chlap. ;)
Obrázek

Re: 18. díl - Bílé linky

Napsal: stř 29. úno 2012 5:58:18
od Willy Kleiber
White Lines píše:... že místo Hanky byl použit kaskadér-chlap. ;)
Výborný objev, to tady chybělo!
Z tohoto pohledu vypadá ale ta osoba spíš jako Renáta Doleželová alias Lída Zemanová, ty rysy jsou dost podobné :lol: anebo je to nějaký zženštilý kaskadér...