Stránka 3 z 23

Re: Konec velké šance

Napsal: stř 10. říj 2012 12:41:52
od Honza Zeman
To, ze Blaha musel skoncit, protoze se libil, je opravdu tak.

Re: Konec velké šance

Napsal: stř 10. říj 2012 12:46:27
od nalim159
Pokud byla role Bláhy rozepsaná původně do více dílů a musela skončit z vyšší moci, což je prostě fakt, může výsledný efekt zkrácení a "násilného" ukončení postavy v seriálu vypadat trochu podivně nebo záhadně, což tak i je - jak píše kolega Torst, často nevíme, nebo jen tušíme... Ale i přesto (nebo právě proto) vzbuzuje agent Bláha ono tajemno.

Re: Bláha

Napsal: stř 10. říj 2012 14:01:02
od torst
To ustřihnutí Bláhy pro jeho přílišnou "sympatičnost" je obecně známej fakt. Tady není prostor pro spekulace. (Max. pro spekulace nad tím, jak by seriál pokračoval i s PB dál.). To nic nemění na tom, že máme ucelenou epopej, která jako dramatickej útvar bezvadně funguje ...

Re: Konec velké šance

Napsal: stř 10. říj 2012 14:08:57
od nalim159
Tak v čem je pak problém, když to funguje ;)?

Re: Konec velké šance

Napsal: pon 03. lis 2014 20:35:26
od Martin Kabát
Jiřina Švorcová jako Bláhova Jiřka? :) http://www.zenazapultem.webzdarma.cz/role-zeman.htm

Re: Konec velké šance

Napsal: pon 03. lis 2014 21:42:31
od Hanele
Žádná novinka, pane kolego - to už se tu probíralo! :roll:

Re: Konec velké šance

Napsal: pon 03. lis 2014 22:02:51
od Honza Zeman
Nicmene ty kolaze vidim poprve a je to vtipne :D :D

Re: Konec velké šance

Napsal: stř 08. bře 2017 20:40:03
od Hermine von Paulsen
nalim159 píše:Až dnes jsem si všiml, co za obecenstvo sedí na módní přehlídce v Elegantu - vypadá to na sraz seniorek nebo nějakého klubu důchodců. Nevěřím tomu, že by v 50. letech módu neřešili hlavně lidi od fochu + lidi mladí :). No a jak jsou na tu parádu vyfiknutí - já vím, kompars, ale... :(
Nie, nie, myslim si, ze je to uplne v poriadku. Mladi ludia neboli vhodni na taketo aktivity, chodili po socialistickych brigadach, stavbach trate mladeze, to veru nie, to nebolo pre nich urcene. Klientkami v novej dobe boli predsa sudruzky - manzelky vysokych statnych predstavitelov, ministrov, diplomatov - ich postavy odpovedaju typovo sudruzke Marte Gottwaldovej, ktora je zname, tuzila byt elegantna a noblesna ako kedysi pani Benesova, kym Gottwaldova zila, drzala i "ochrannu ruku" nad H.Podolskou a jej salonom.

Re: Konec velké šance

Napsal: pon 20. bře 2017 13:05:49
od torst
Mě udivuje už to, že tehdy vůbec mohlo v Praze proběhnout něco tak buržoazně dekadentního, jako je módní přehlídka ! Ostatně Hradcovo nejisté, rozpačité chování jasně napovídá, že jeho zdravě marxleninský pohled na společnost mu jednoduše brání přijmout pouhý fakt, že se stal svědkem takové antisocialistické provokačky.

Re: Konec velké šance

Napsal: pon 20. bře 2017 13:36:18
od heinrich
torst píše:Mě udivuje už to, že tehdy vůbec mohlo v Praze proběhnout něco tak buržoazně dekadentního, jako je módní přehlídka ! Ostatně Hradcovo nejisté, rozpačité chování jasně napovídá, že jeho zdravě marxleninský pohled na společnost mu jednoduše brání přijmout pouhý fakt, že se stal svědkem takové antisocialistické provokačky.
A že těch antisocialistických provokaček (módních přehlídek) v té době bývalo mnoho, dokonce naše manekýny jezdily k bratrům do SSSR je dělat! To byl pro ně krásný kšeft, po návratu vyměnily ruble za bony a hurá do Tuzexu na nákupy! ;-)

Re: Konec velké šance

Napsal: úte 21. bře 2017 8:43:59
od Hermine von Paulsen
torst píše:Mě udivuje už to, že tehdy vůbec mohlo v Praze proběhnout něco tak buržoazně dekadentního, jako je módní přehlídka ! Ostatně Hradcovo nejisté, rozpačité chování jasně napovídá, že jeho zdravě marxleninský pohled na společnost mu jednoduše brání přijmout pouhý fakt, že se stal svědkem takové antisocialistické provokačky.
Spravne ;-) Jirka sa ocitol v jame levovej ;-)

A prave preto je divakovi podavany takyto pohlad, ktory je pre niekoho udivujuci (ze tam nie su mladi ludia od mody) a potvrdzuje, ze nie vsetci vnimaju tu ideologicku hlbku a prepracovanost. Bohuzial nie vsetci v socialistickej spolocnosti boli tak uvedomeli- ako si to inzinieri ludskych dusi chceli zelat, (prominentne sudruzky a manzelky ci milenky mocnych a bohatsich - na rozdiel od obrazu ktory nam je tu podavany, mnohe boli iste mlade a pekne), ze by sa dokazali zbavit takychto burzoaznych prezitkov, ako spravne pripominate torst.

Tato skutocnost sa nedala tajit, a preto sa pestoval takyto socialisticky postoj: mlada zena je krasna sama o sebe, nepotrebuje sa prehnane zdobit a exkluzivne obliekat (napadna frizura od kadernika pridava na veku, prehnane licenie mladej zeny moze svedcit o lahsich mravoch a nakolko aj take luxusne saty nie su pohodlne a prekazaju v praci, najkrajsia na zene je prirodzenost a jednoduchost. Punktum. Ina vec je, ked je uz zena "vo veku" stara, zvadla, vtedy je ospravedlnitelne, ze sa snazi vypucovat, nalicit, nafrizirovat, obliect, tam socializmus s miernym sarkastickym usmevom, toleruje jesitnost starnucich dam)

A v tomto zmysle sa nam v tomto dieli na prehliadke podava akysi mierne pejorativny obraz korpulentnych, starsich paniciek, ktorym divak nemoze ZAVIDIET. To je to podstatne. (Ak by socialisticky divak na prehliadke videl skutocnu klientelu tych cias, to by mohlo vzbudit zavist -"preco oni a my nie?"). To su tie finesy, ktore sa mi vzdy a znova v 30PMZ tak strasne pacia.

Re: Konec velké šance

Napsal: úte 21. bře 2017 9:01:07
od torst
Popsala jste to naprosto výstižně. Nelze než souhlasit.

Re: Konec velké šance

Napsal: sob 08. dub 2017 13:36:43
od dene
Tie módne prehliadku v druhej polovici 50-tych rokov zrejme neboli až také výnimočné. Už na jeseň v roku 1953 (po smrti Stalina a Gottwalda) bol vyhlásený nový kurz v kultúrnej politike, ktorý sa dal chápať aj ako čiastočný ústup od dogmatických pricípov socialistického realizmu (alebo aspoň ako čiastočné tolerovanie iných výrazových prostriedkov) a hlavne došlo ku konečnej ekonomickej a hospodárskej konsolidácii s následkami škôd z II. svetovej vojny. Stúpala životná úroveň a s tým súvisela väčšia dostupnosť textilného tovaru, odevov, módnych doplnkov a tak... ani z ideologického hľadiska už Československo napr. v r. 1957 nebolo taký prales ako na prelome 40-tych a 50-tych rokov (tu naši súdruhovia samozrejme kopírovali Sovietsky zväz a Chruščovove uvoľnenie po zjazde Komunistickej strany v roku 1956). Československo, resp. tradične české krajiny bolo navyše tradičným výrobcom a exportérom textilých tovarov (tradícia ešte z monarchie a prvej republiky) - ostatne narážka na to zaznie aj v samotnom KvŠ - v roku 1958 sa Československo masívne zúčastnilo výstavy Expo, kde zrejme časť expozície bola venovaná práve podobným produktom. Napokon, čo je z dnešného pohľadu možno trochu prekvapujúca skutočnosť, životná úroveň v Československu v 50-tych rokoch bola stále porovnateľná so susedným Rakúskom a Nemeckom a s tým súvisel aj prístup k spotrebným produktom akými boli napr. na tú dobu moderné oblečenie.

Móda bola zrejme už vtedy súčasťou tlače, časopisov a programy o nej boli vo vysielaní rozhlasu a televízie. Všetko to samozrejme malo ideologický podtón, pekná ukážka je tu: http://www.modnipeklo.cz/clanky/silueta-let-padesatych/ - posledný obrázok "Pomáhamé na žních" :-D podobne zrejme vtedajšia tlač inzerovala módu do práce, na voľný čas, na prechádzku mestom, či na výlet do prírody :-D

Re: Konec velké šance

Napsal: pon 10. dub 2017 10:41:24
od Hermine von Paulsen
dene píše:Tie módne prehliadku v druhej polovici 50-tych rokov zrejme neboli až také výnimočné...zrejme...Móda bola zrejme už vtedy súčasťou tlače, časopisov a programy o nej boli vo vysielaní rozhlasu a televízie. Všetko to samozrejme malo ideologický podtón, pekná ukážka je... "Pomáhamé na žních" ...
Ale my vieme, ze modne prehliadky boli v 50-ych rokoch relativne bezne, teda neboli nicim vynimocnym,ale tu hovorime o konkretnom type modnej prehliadky, ktora ma salonny a burzoazny nadych, nehovorime tu o beznych modnych podnikovych prehliadkach kdesi v kulturnych priestoroch s marx-lenin kulisami, modelky typovo zastery a hrable v ruke, ci prehliadkach robenych pre verejnost na vystavach, aj prehliadky s konfekcnou modou, spodnou bieliznou, bezne veci...
Tu sa jedna o specialnu prehliadku, ktora (aj ked konfekcna) ma atmosferou evokovat francuzske haute couture salony pre klientelu z hornych desattisic, ale rafinovane je scena sparodovana.

Moda 50-ych rokov to nie su len nabubrale Petticoats, ktore laicky sucasnik vnima na zaklade historickych vyselektovanych obrazkov, s make up-om v style Pin-up Girls. Petticoats, ktore sice zacali byt znova popularne vdaka rozmachu rock n roll- u v USA a tancovaciek, zaroven vsak ide o paralelny jav ktoreho v modernej mode je povodca Christian Dior, ked kratko po 2. sv. vojne prezentoval tzv. "Ligne Corolle" alebo New Look. A to nie su len siroke sukne (so spomenutymi spodnickami), to je linia, kde je zvyrazneny pas, zenskost, moze ist kludne i o puzdrove saty, sukne kostymy, len s ohladom na diorovske prvky, kde sa nesetri materialom nez ako predtym, t.j. pocas vojny.
A toto treba rozlisovat. Ze cs. modu boli snahy ideologicky ovplyvnovat, nie je nic nove, je to fakt, ktory kazdy vnimal, ale zeny vedeli byt vynaliezave, a pomocou zahranicnych modnych casopisov vedeli si usit svetovu modu, ak zohnali material. Bolo uplne normalne ze zeny si same sili, plietli, hackovali, nebol to fenomen len socialisticky, na Zapade vychadzali takto zamerane casopisy (vsak pozname napr. Burda) a isli velmi dobre az do 80 ych rokov. Neskor vsak uz trh dokazal plosne rychlo reagovat, aj dostupnostou, aj cenovo, aj modnostou, ze zakaznicky prestali byt motivovane zhotovovat si modu podla predloh sami, a verne zostali len tie, ktorym sitie ostalo ako hobby.
dene píše:...podobne zrejme vtedajšia tlač inzerovala módu do práce, na voľný čas, na prechádzku mestom, či na výlet do prírody :-D
Toto je dost nepresne vyjadrenie, nakolko vtedajsia tlac nebola odkazana na "inzerovanie" v podobe ako pozname dnes a toboz nie mody. Existovali specialne modne casopisy aj za socializmu, casopisy zamerane na rucne prace atd. a to sa nedialo formou "inzerovania" ale tvorilo prirodzeny obsah prip. aj so strihovymi prilohami. Urcite obsah mal limity, ale nie je pravda, ze by cela moda v Ceskoslovensku bola robena na sposob "zeny v zasterach, s hrablami v ruke". Taketo pausalizovanie je smiesne. Nemozme posudzovat graficky dizajn z dnesneho hladiska, pripadne porovnavat s obrazkami USA rock´n´roll (sub)kultury, vobec nehovoriac o marketingovom a reklamnom odvetvi, ktore socializmus ignoroval, i z dovodov hospodarskych (ponuka neprevysovala dopyt, neexistencia trhovej sutaze atd.).

To, co robilo socialisticku modu odlisnou sposoboval hlavne nedostatok (materialovy, technologicky, obmedzovany tvorivy potencional - snaha potlacat "burzoazne a mestiacke" prvky v mode, a v budovatelskej ere absolutne tabu mechanizmu "sex sells"). Socialisticka moda az druhotne sa snazila odrazat ideologiu - praktickost, striedmost, skromnost, jednoduchost, opovrhovanie luxusom, ale v skutocnosti nikdy nikto tomu neuveril (cize len pro-forma), lebo zenska marnivost, prirodzena ludska zdobivost a tuzba po peknych veciach je neznicitelna.

Re: Konec velké šance

Napsal: sob 07. dub 2018 15:37:57
od Fosgen
od Flintuvka z 18.srpen 2008

"Jinak k tomu co psal malej Míra - pistole na jeden náboj to je ještě zkousnutelný pro běžného diváka, který zbraním nerozumí ani zbla."

Tak teraz moment, Blaha si predsa u Jirky, hned ako sa zotavil, prezera svoj kufor s agentskym naradim a pokial si pamatam, tak vyberie zasobnik, hodi letmy pohlad ci su tam patrony a potom ho veleistym stylom zabuchne naspat do zbrane.
Neviem v akom stadiu boli vtedy zbrane s tlmicom bezne, ale toto mi pripadalo ako jednoradovy zasobnik, teda asi 6-8 nabojov.

Este jedna vec, Jiirka nedoruci dopis Bizovej a navrhne Blahovi miesto v uctarni. Ona samozrejme nevie ze Blaha ma vicvik Commandos, takze tu grotesknu predstavu mame len my, divaci, ale hlavne Zemanologovia.
Predstavte si! Blaha ako bucha do kalkulacky!