O jakých titulcích jde řeč? :oWilly Kleiber píše:...Kovalský nebyl Dellapina???
Mrkni na titulky, kolego... ;)
Spalovač mrtvol
- malej Míra
- bývalý předseda č.2
- Příspěvky: 2644
- Registrován: stř 28. kvě 2008 19:01:31
- Bydliště: Roztoky u jezu, Hochtorgasse 27.
Re: Spalovač mrtvol
Mám ti ukázat jak plave?
- Honza Zeman
- předseda
- Příspěvky: 2530
- Registrován: stř 28. kvě 2008 18:24:05
- Bydliště: rodný domek na Zbraslavi
Re: Spalovač mrtvol
Je zde rec o zaverecnych titulcich v dilu Tatranske pastorale, ve kterych je napsano, ze postavu Kovalskeho hraje Karel Dellapina. Nejak tuhle debatu nechapu, co tu Mira resi :D
....dnes bude ten, slavnej blaznivej den....dnes bude ten, slavnej blaznivej den......
-
- strážmistr
- Příspěvky: 31
- Registrován: úte 22. črc 2008 13:01:52
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spalovač mrtvol
Jen pro doplnění: Ten Spalovač mrtvol se hrál v pardubickém krematoriu před dvěmi lety jako vyvrcholení pardubické části Febiofestu. Původně byly naplánovány pouze dvě projekce - jedna pro veřejnost, jedna pro V.I.P. hosty a nakonec byl zájem tak velký, že se během toho dne hrálo snad šestkrát.
A docela absurdní na tom je, že těchto šest projekcí Spalovače mrtvol v pardubickém krematoriu připadlo na velikonoční pondělí. :D
A jen pro doplnění reálií: Pardubické krematorium bylo postaveno v roce 1923 a v šedesátých letech bylo skutečně místem natíčení Spalovače mrtvol. Více o budově krematoria neleznete na stránce http://www.archiweb.cz/buildings.php?ty ... how&id=512 .
A docela absurdní na tom je, že těchto šest projekcí Spalovače mrtvol v pardubickém krematoriu připadlo na velikonoční pondělí. :D
A jen pro doplnění reálií: Pardubické krematorium bylo postaveno v roce 1923 a v šedesátých letech bylo skutečně místem natíčení Spalovače mrtvol. Více o budově krematoria neleznete na stránce http://www.archiweb.cz/buildings.php?ty ... how&id=512 .
Re: Spalovač mrtvol
Taky pro doplnění - na konci devadesátejch let probíhalo v kině Varšava vánoční promítání Herzovejch filmů s osobní účastí režiséra. Jeviště kina bylo adjustovaný jako pohřební síň (rakev, černej samet, masivní pozlacený svícny, okázalý křeslo pro J. H.), celou akci uváděla Smrt (kámoš Smoker, co jinak dělá loadera na americkejch filmech), začínalo se v osm večer. První šel Spalovač, pak myslim Pasáž, Morgiana, Straka v hrsti, mezitim Herz vzpomínal na natáčení a diskutoval s divákama. Končilo se kolem osmý ráno. Základ občerstvení tvořily samozřejmě rakvičky a věnečky (já měl jen věneček, jinak bych nevečeřel). Byla to nejlepší akce, kterou sem v tomhle smyslu kdy zažil, temná, inteligentní, groteskní, vtipná, obohacující, s přesahama do minulosti i do věčnosti. Atmosféra starýho kina v počínajícím rozkladu geniální. Jako kinař sem asi dvakrát zažil - pro mě - připitomělý cosplay při nějaký půlnoční premiéře, kde teda současný možnosti dovolujou dokonalý kostýmy, ale jinak je to prázdný, bez obsahu.
"Ani jsem neušil, že jste Sundance Kid... Když budu tasit, zabijete mě."
"To je pravděpodobný."
"To je pravděpodobný."
Re: Spalovač mrtvol
A jen trocha vody do mlýna:
Orchestrion z pouti se objevuje i v Kvadratuře ženy. Sice už sem to psal, ale jedničky a nuly nic nevážej, takže furt šetříme naše lesy.
Film, kde funguje snad všechno - geniální předloha geniálního Fukse a její převod do scénáře (Fuks, Herz), kongeniální režijní uchopení (Herz), kamera (MIlota), samozřejmě technickej scénář (Herz, Milota), herecký výkony (Hrušínský hlavně), hudba (Liška), lokace a významový plány (ani vlastně nevim, jestli Fuks třeba věděl o mimořádným zájmu Himmlera a SS o Tibet, jména hudebních skladatelů, morfin (takový bulgakovovský téma, stejně jako motto samotný novely: "Největší lstí ďábla je, když sám o sobě prohlašuje, že není") atd. atd.)
Orchestrion z pouti se objevuje i v Kvadratuře ženy. Sice už sem to psal, ale jedničky a nuly nic nevážej, takže furt šetříme naše lesy.
Film, kde funguje snad všechno - geniální předloha geniálního Fukse a její převod do scénáře (Fuks, Herz), kongeniální režijní uchopení (Herz), kamera (MIlota), samozřejmě technickej scénář (Herz, Milota), herecký výkony (Hrušínský hlavně), hudba (Liška), lokace a významový plány (ani vlastně nevim, jestli Fuks třeba věděl o mimořádným zájmu Himmlera a SS o Tibet, jména hudebních skladatelů, morfin (takový bulgakovovský téma, stejně jako motto samotný novely: "Největší lstí ďábla je, když sám o sobě prohlašuje, že není") atd. atd.)
"Ani jsem neušil, že jste Sundance Kid... Když budu tasit, zabijete mě."
"To je pravděpodobný."
"To je pravděpodobný."