Stránka 26 z 33

Re: Současná televizní tvorba - Svět pod hlavou

Napsal: stř 01. bře 2017 23:12:07
od Lipinski
Trochu se odbočilo od SPH, ale mně to neva, rád se dozvim něco novýho, stáh sem si Kauza Cervanová, tak uvidim.

Svět pod hlavou je samozejmě fikce, která se opírá o dobu začátku 80. let. Co se týká nějaký dehonestace minulýho režimu, tak ten se stih dehonestovat sám, takže jestli je reflektovanej negativně, tak je to právě tim. Jsme navíc ve snu, takže něco může působit trochu přitažený za vlasy, ale je to docela zábava.

Re: Současná televizní tvorba

Napsal: čtv 02. bře 2017 0:06:05
od Aaron Goldstein
Ad Bohéma:
Podívejte se do televizního programu... Reprízují se "staré" kusy a věci z nové tvorby se odvysílají jednou a šmitec... Pouze na různá výročí nám "tématicky" pouštějí jiný Sedláčkův "skvost" a to patřičný díl z "Českého století"... (trochu mi to připomíná dobu minulou, kdy 25. února dávali Traplův "Vítězný lid", 9. května Vávrovo "Osvobození Prahy" etc)...

Celý seriál Bohéma mi přišel jako záměrná ukázka toho špatného okolo legend československé kinematografie, aby lidé i v dnešní době tolik nejásali nad Marvanem a podobně... Ergo tedy nic nového, trend je stále stejný - dehonestovat časy minulé za jakoukoliv cenu... A když nemohou současní tvůrci dosáhnout kvality minulých tvůrců po umělecké a kvalitativní stránce, tak ty minulé tvůrce alespoň poplivou po stránce lidské...

Toliko můj skromný názor...

Re: Současná televizní tvorba - Svět pod hlavou

Napsal: čtv 02. bře 2017 7:48:23
od spravodajca
Lipinski píše:Trochu se odbočilo od SPH, ale mně to neva, rád se dozvim něco novýho, stáh sem si Kauza Cervanová, tak uvidim..
Ten Kirchofov? Je to zavádzajúci dokument.. Vyšetrovatelia a myslím aj sudcovia sa v ňom vyhýbajú odpovediam, nechcú hovoriť, čo sa má byť ako ďalší dôkaz, že došlo ku nejakému spiknutiu voči tej sedmičke Nitranov. No pravda je prozaickejšia. Tí vyšetrovatelia a sudcovia sú zo zákona viazaní mlčanlivosťou.
Ako som písal, film bol poslednou kvapkou... Po jeho uvedení došlo k odtajneniu spisu a príslušní ľudia sa mohli začať k prípadu vyjadrovať. A ako som už písal, na Slovensku vznikli dve knihy, v ktorých je vlastne všetko objasnené.
Mimochodom, bývalý prokurátor Michal Serbin, ktorý dozoroval vyšetrovanie únosu syna slovenského prezidenta sa vyjadril, že sa to stalo tak, ako to bolo vyšetrené a odsúdené. Teda, že odsúdení boli skutoční páchatelia. Podobne Daniel Lipšic. Na Slovensku je dnes už len veľmi málo ľudí, ktorí by ešte verili, že tí Nitrania sú nevinní... Len jednoduchá logika.. Odsúdili by synáčikov papalášov režimu okresnej úrovne, ak by boli nevinní? Asi sotva. Jeden z nich bol dokonca kandidátom tajnej spolupráce Štb.


Ale späť k súčasnej tvorbe
Minule som si pozrel Lídu Bárovú. Filmík sa mi vcelku páčil, až na ten výber hercov do úloh Goebbelsa a Hitlera...

Re: Současná televizní tvorba

Napsal: čtv 02. bře 2017 11:15:08
od Hermine von Paulsen
Pan spravodajca Vy si nedate pokoj, ukludnite sa, neprehanajte to tak s tym pracovnym nasadenim, dajte si obednu pauzu :) Uz bolo vcera povedane, ze je to tu povazovane za spam, tak sa podla toho riadte.

Re: Současná televizní tvorba

Napsal: čtv 02. bře 2017 11:18:12
od spravodajca
Vážená pani Hermine, vy tu nie ste moderátor, ani administrátor... Nepíšem žiaden spam, takže sa kľudnite vy,

Re: Současná televizní tvorba

Napsal: čtv 02. bře 2017 13:47:33
od heinrich
aarongoldstein píše:Ad Bohéma:
Podívejte se do televizního programu... Reprízují se "staré" kusy a věci z nové tvorby se odvysílají jednou a šmitec... Pouze na různá výročí nám "tématicky" pouštějí jiný Sedláčkův "skvost" a to patřičný díl z "Českého století"... (trochu mi to připomíná dobu minulou, kdy 25. února dávali Traplův "Vítězný lid", 9. května Vávrovo "Osvobození Prahy" etc)...

Celý seriál Bohéma mi přišel jako záměrná ukázka toho špatného okolo legend československé kinematografie, aby lidé i v dnešní době tolik nejásali nad Marvanem a podobně... Ergo tedy nic nového, trend je stále stejný - dehonestovat časy minulé za jakoukoliv cenu... A když nemohou současní tvůrci dosáhnout kvality minulých tvůrců po umělecké a kvalitativní stránce, tak ty minulé tvůrce alespoň poplivou po stránce lidské...

Toliko můj skromný názor...
Trefil jste to přesně:
trend je stále stejný - dehonestovat časy minulé za jakoukoliv cenu... A když nemohou současní tvůrci dosáhnout kvality minulých tvůrců po umělecké a kvalitativní stránce, tak ty minulé tvůrce alespoň poplivou po stránce lidské...
Divím se, že to vůbec pustili do éteru, takové pohádky pro budoucí generace, kde herci ukázali, že i nadprůměrný jejich výkon nezachrání děj! 3:)

Re: Současná televizní tvorba - Bohéma

Napsal: čtv 02. bře 2017 20:01:10
od Lipinski
Já bych úplně neřek dehonestovat, vono to tak v mnoha případech bylo, ale já ty lidi neodsuzuju a myslim, že ani ten seriál to nedělá, prostě ukazuje druhou tvář továrny na iluze a jak jsem už napsal, ještě by bylo o čem vyprávět, kdyby tam byly ty holky. Šlo o vyhrocenou dobu a nikdo nevíme, jak bysme se chovali. Akorát mi nesedí to vymejšlení si nereálnejch věcí, to pak jeden kolikrát neví, co je pravda a co ne.

Re: Současná televizní tvorba - Svět pod hlavou

Napsal: čtv 02. bře 2017 20:04:00
od Lipinski
spravodajca píše:Ten Kirchofov? Je to zavádzajúci dokument..
Mně zatim hlavně zajímá, co, kdy, kde, čím a jak. Kdo a proč budu řešit pozdějc, i když vidim, že to bude zajímavý...

Re: Současná televizní tvorba - Bohéma

Napsal: čtv 02. bře 2017 23:30:51
od Aaron Goldstein
Lipinski píše:Akorát mi nesedí to vymejšlení si nereálnejch věcí, to pak jeden kolikrát neví, co je pravda a co ne.
Ale v tom tkví právě ta dehonestace... Ostatně právě u Zdeňka Štěpánka se na toto téma dost jasně vyjádřila jeho dcera paní Jana Štěpánková...
Herečka Jana Štěpánková v pořadu Rozstřel označila zobrazení svého otce Zdeňka Štěpánka v seriálu Bohéma za dehonestaci a lež. „Lišilo se to ve všem,“ řekla. V krajním případě nevylučuje, že by mohlo dojít i na žalobu.
Zdroj: http://kultura.zpravy.idnes.cz/jana-ste ... lmvideo_ts

Re: Současná televizní tvorba

Napsal: pát 03. bře 2017 0:05:32
od Lipinski
Aha, tak to jo. Já to nedomyslel. Je fakt, že umělecká licence by měla mít svý hranice.

Re: Současná televizní tvorba

Napsal: pát 03. bře 2017 2:51:01
od Aaron Goldstein
Přesně... Buď měla (myslím Brdečková) použít reálné postavy, ale pak se držet skutečnosti a nebo fiktivní a pak fabulovat...

Re: Současná televizní tvorba - Bohéma

Napsal: pát 03. bře 2017 11:07:30
od heinrich
aarongoldstein píše:
Lipinski píše:Akorát mi nesedí to vymejšlení si nereálnejch věcí, to pak jeden kolikrát neví, co je pravda a co ne.
Ale v tom tkví právě ta dehonestace... Ostatně právě u Zdeňka Štěpánka se na toto téma dost jasně vyjádřila jeho dcera paní Jana Štěpánková...
Herečka Jana Štěpánková v pořadu Rozstřel označila zobrazení svého otce Zdeňka Štěpánka v seriálu Bohéma za dehonestaci a lež. „Lišilo se to ve všem,“ řekla. V krajním případě nevylučuje, že by mohlo dojít i na žalobu.
Zdroj: http://kultura.zpravy.idnes.cz/jana-ste ... lmvideo_ts
Ono stačí už jen konstatování, že byl Vlasta Burian oslovován úplně jinak, co řekla režisérka Němcová, takto by se Vávra nechoval atd....prostě nepovedený pokus, o zdokumentování té doby....

Re: Současná televizní tvorba

Napsal: čtv 09. bře 2017 6:48:51
od Aaron Goldstein
Vrátím se zpět k SPH...

Zatímco původní formát "Live on Mars" a oba jeho deriváty (ať už americký remake "Polda z Marsu" a nebo britský spin-off "Ashes to Ashes") těží pouze z rozdílnosti doby minulé a současné, tak v české mutaci dal (bohužel) scénaristovi i možnost politického přesahu, čehož se Ondřej Šindl chopil s iniciativou sobě vlastní... Pominu dehonestaci VB skrytou za "nastavení zrcadla" Pitavalu... Pozastavím se však nad dvěma markanty, které (alespoň mě) bijí v seriálu vyloženě do očí...

1) Pokračování vyřizování si osobních účtů se skupinou Kroky Františka Janečka v seriálu nápaditě nazvané Sloky, aby i méně důvtipným došlo o kom je řeč... Ondřej Šindl s tím začal už v devadesátých letech na Rádiu 1 v pořadu "Strašidelný zámek", kde rozebíral, jak "strašné" věci se hrály v rádiu před rokem 89... KFJ a potažmo Michalu Davidovi nemohl ve zmíněné relaci přijít na jméno a tady využil tedy další příležitosti a udělal z kapely Sloky hvězdu Festivalu politické písně... Za mě osobně sice nepatří KFJ ani Michal David ke klenotům české hudby, ale na druhou stranu, oproti seriálu, si nevybavím žádný "angažovaný" text... Takže ve skutečnosti neexistuje skutečný ekvivalent k agitce "Ne, bombu ne" (kde je název parodií na Ne, pětku ne)... Zato si vybavím angažované texty třeba Olympicu (Únos) a nebo Josefa Laufera (Dopis Svobodné Evropě)... Útok na KFJ a potažmo Michala Davida považuji tedy za zbytečnou projekci osobních antipatií scénaristy...

2) Aby byla kritika minulého režimu co nejhlubší, tak se scénarista rozhodl, že do seriálu zakomponuje to nejtemnější z doby minulé, a sice politické procesy padesátých let... Aby pro toto získal patřičnou kulisu, tak nelogicky opatřil "okres na severu" západní zadrátovanou hranicí a šaráda mohla začít... A tak jsme byli svědky výslechu na StB spojeného s bitím a použitím Pentothalu, zneužívání psychiatrického zařízení ke "zlomení" vězně a následné finále, tedy neúspěšný pokus o násilné překročení hranice zakončený rozsudkem smrti a popravou...

Seriál se tak stal přesně tím, co se sám snažil pranýřovat... Tedy tendenčním dílem zkreslujícím skutečnost...

Re: Současná televizní tvorba

Napsal: pát 10. bře 2017 16:54:29
od spravodajca
aarongoldstein píše: 1) Pokračování vyřizování si osobních účtů se skupinou Kroky Františka Janečka v seriálu nápaditě nazvané Sloky, aby i méně důvtipným došlo o kom je řeč... Ondřej Šindl s tím začal už v devadesátých letech na Rádiu 1 v pořadu "Strašidelný zámek", kde rozebíral, jak "strašné" věci se hrály v rádiu před rokem 89... KFJ a potažmo Michalu Davidovi nemohl ve zmíněné relaci přijít na jméno a tady využil tedy další příležitosti a udělal z kapely Sloky hvězdu Festivalu politické písně... Za mě osobně sice nepatří KFJ ani Michal David ke klenotům české hudby, ale na druhou stranu, oproti seriálu, si nevybavím žádný "angažovaný" text... Takže ve skutečnosti neexistuje skutečný ekvivalent k agitce "Ne, bombu ne" (kde je název parodií na Ne, pětku ne)... Zato si vybavím angažované texty třeba Olympicu (Únos) a nebo Josefa Laufera (Dopis Svobodné Evropě)... Útok na KFJ a potažmo Michala Davida považuji tedy za zbytečnou projekci osobních antipatií scénaristy...

Seriál se tak stal přesně tím, co se sám snažil pranýřovat... Tedy tendenčním dílem zkreslujícím skutečnost...
Zo seriálu Svet pod hlavou (bol robený v koprodukcii so slovenskou JoJkou) som zatiaľ videl len posledné dva diely (keď sa mi bude chcieť tak pozriem aj zbytok) Ale tú pesničku "Ne bombu ne" zo seriálového festivalu politickej piesne som si vyhľadal, je na youtube.
A je to tak, skutočne ide o paródiu(???), alebo fakticky možno o vybavovanie si nejakých účtov s Kroky Františka Janečka a Michalom Davidom. Už tie české reálie nepoznám.
Čo sa týka Davida, ten pred nedávnom urobil nejaký muzikál s názvom "Decibely lásky". Malo by ísť o nejaký generačný film, ktorý zasahuje aj do doby ČSSR. Redaktor Denníka N však film takto zvozil pod čiernu zem
Decibely lásky - recenzia
Na FB stránke denníka N sa pod statusom s tou recenziou rozbehlo veľké opľúvanie Davida a jeho hudby. Ozval som sa im tam, že či poznajú film "Láska z pasáže", na ktorého úspechu majú pesničky Michala Davida veľký podiel.

Čo sa týka toho skresľovania minulosti, to sa už budem opakovať. Jednoznačne u filmov, ktoré sa dnes točia o dobe spred roka 1989 dochádza ku prílišnému nadsadzovaniu, skresľovaniu skutočnosti... Proste sa zbytočne podsúva nepravdivý skreslený obraz o tej dobe...
Je zvláštne, že tieto veci na nedejú u filmov, ktoré sa točia o období II.svetovej vojny (pravda, ak si odmyslíme filmy, ktoré sa točili za komunistov aj to len niektoré).

Re: Současná televizní tvorba

Napsal: pát 10. bře 2017 19:37:11
od Lipinski
Já bych řek, že ta averze vůči Michalu Davidovi a Františku Janečkovi je kvůli nevkusu jejich hudby a textů, tehdy to bylo všude a člověku z toho bylo na blití. Politicky angažovaný to nebylo, to je v tom seriálu krapet přestřelený, ale to se tam týká víc věcí, to jo.

Pokud jde o zobrazování minulýho režimu, tak je myslim docela zákonitý, že zrovna umění zobrazuje tu temnou stranu. Je to ale vždycky fikce a na jednom každým díle se nedá zobecňovat, že to takhle bylo všude. Kafkův Zámek taky nezobrazuje realitu R-U začátku 20. století, ale akcentuje věci, který se autora nějak osobně dotýkaly.

Jinak upřímně - kromě metra a částečně zdravotnictví snad nevim o ničem pozitivnim, co by minulej režim přines. Dluhy kvůli debilní soustavě RVHP, šedou ekonomiku, která vyprodukovala dnešní tuneláře, malý i velký, miliony různejch zákazů, blbý jídlo, blbý hadry, blbý spotřební zboží, zničenou přírodu. Jako společnost nejsme schopný zvolit si správný politiky, protože nás to nikdo nenaučil, někde jsem čet, že snad už patříme mezi rozvojový země, a to je podle mě pořád dědictví minulýho režimu. No a protože selhávaj i západní společnosti - ekonomická krize, Brexit, Trump prezidentem atd., tak bude ještě veselo.