Scénáře
Re: Scénáře
Tak to vážně nevím proč by to mělo logicky vycházet?
U každého záběru je už při natáčení ten příslušný dialog...
U každého záběru je už při natáčení ten příslušný dialog...
Protože ty a já...
- Willy Kleiber
- major
- Příspěvky: 936
- Registrován: pát 30. kvě 2008 12:25:07
Re: Scénáře
To vím, ale přece kolikrát mluví jedna postava, a přitom se střídají prostřihy na ostatní účastníky resp. pohledxprotipohled a podobně. Toto se přece nedá natočit bez použití postsynchronu, ne?haryk píše:... už při natáčení ten příslušný dialog...
Horko, že jo...Jako tenkrát v Krakově!
Re: Scénáře
Ale právě že ano. Ten jeden obraz se natočí několikrát herecky úplně stejně z různých pohledů. Takže máš monolog a různé pohledy kamery. Samozřejmě pokud chceš střihnout záběr v půlce říkané věty, tak to asi těžko napasuješ, ale mezi větami, proč ne?
Herecká akce musí být stále ta samá - a to je právě ta herecká řehole.
Herecká akce musí být stále ta samá - a to je právě ta herecká řehole.
Protože ty a já...
- Willy Kleiber
- major
- Příspěvky: 936
- Registrován: pát 30. kvě 2008 12:25:07
Re: Scénáře
No dobrá. Takže zvuk se snímá při každém pohledu kamery, a pak se vybere jedna klapka, ta se použije a do toho se nastříhá obraz?haryk píše:... a to je právě ta herecká řehole.
Horko, že jo...Jako tenkrát v Krakově!
Re: Scénáře
My si pořád nerozumíme.
Řekneš: "Pes leze dírou ". Řekneš to 3x. Pokaždé stojí kamera jinde. Pak se to sestřihá takto: Střihne se záběr kamery, když říkáš pes. Za druhé záběr kamery (třeba protipohled), když říkáš leze. A nakonec pohled kamery (třeba pohled do tváře), když říkáš dírou.
Čili obraz se sestřihá ze tří klapek. Klapka neznamená zvuk, ale záběr.
Řekneš: "Pes leze dírou ". Řekneš to 3x. Pokaždé stojí kamera jinde. Pak se to sestřihá takto: Střihne se záběr kamery, když říkáš pes. Za druhé záběr kamery (třeba protipohled), když říkáš leze. A nakonec pohled kamery (třeba pohled do tváře), když říkáš dírou.
Čili obraz se sestřihá ze tří klapek. Klapka neznamená zvuk, ale záběr.
Protože ty a já...
- Willy Kleiber
- major
- Příspěvky: 936
- Registrován: pát 30. kvě 2008 12:25:07
Re: Scénáře
Ale to já vím,jen jsem to napsal blbě...myslel jsem klapkou záznam zvuku z jednoho ze záběrů.haryk píše:... Klapka neznamená zvuk, ale záběr.
Čili jede se 3x ten samý záběr z různých úhlů a pokaždé řeknu "Pes leze dírou" (čili řeknu to celkem 3x pokud možno vždy stejně). Zvuk i obraz se zaznamená 3x.
Potom z těch 3 zvukových záznamů vybere režisér a střihač ten "nejpovedenější", a k němu sestříhá obraz.
Takže zní jeden vybraný zvukový záznam a k němu se napasuje obraz. Je to tak???
Horko, že jo...Jako tenkrát v Krakově!
Re: Scénáře
Řekl bych, že se to vybírá podle obrazu, ne podle zvuku. Ten se dá v nejhorším dodělat, obraz už většinou ne...
Ale, čože...? Na návštěve?!
Re: Scénáře
Tak, tak. Obraz nepředěláš, jedině natočit znovu. Kdežto zvuk vyrobíš ve studiu. A to dialog i zvuky pozadí.nalim159 píše:Řekl bych, že se to vybírá podle obrazu, ne podle zvuku. Ten se dá v nejhorším dodělat, obraz už většinou ne...
Protože ty a já...
- Willy Kleiber
- major
- Příspěvky: 936
- Registrován: pát 30. kvě 2008 12:25:07
Re: Scénáře
No a právě proto si myslím, že je mnohem jednodušší sestříhat obraz podle potřeby a návazností, a zvuk udělat komplet až na konec - postsynchrony a veškeré ruchy. Než se mořit se synchronizací placového zvuku na obraz...ne?haryk píše:...Kdežto zvuk vyrobíš ve studiu. ...
Horko, že jo...Jako tenkrát v Krakově!
- malej Míra
- bývalý předseda č.2
- Příspěvky: 2644
- Registrován: stř 28. kvě 2008 19:01:31
- Bydliště: Roztoky u jezu, Hochtorgasse 27.
Re: Scénáře
Já myslím, že o tom by mohli pan Černý a kolega pokladník vyprávět. Právě tímto způsobem vznikala naše "domácí videa" např. z Líšna, kde na autentický zvuk byl dotočen a napasován obraz "po letech". :mrgreen: :mrgreen:Willy Kleiber píše:...Než se mořit se synchronizací placového zvuku na obraz...ne?
Mám ti ukázat jak plave?
- Willy Kleiber
- major
- Příspěvky: 936
- Registrován: pát 30. kvě 2008 12:25:07
Re: Scénáře
:D No to je určitě rarita v rámci světové kinematografie, tento postup. Ale proč ne ;)malej Míra píše:... napasován obraz "po letech". :mrgreen: :mrgreen:
Horko, že jo...Jako tenkrát v Krakově!
Re: Scénáře
Řekl bych, že se ve střižně moc nemoří, zkusí použít to, co je natočeno z placu. Když to nejde, tak se točí postsynchron.Willy Kleiber píše: Než se mořit se synchronizací placového zvuku na obraz...ne?
A nezapomínejme taky na techniku, ta je mocná, ve střižně kolikrát upletete z ho.na bič :mrgreen: .
Ale, čože...? Na návštěve?!
Re: Scénáře
Takže na závěr: Zvuk se musí podřídit obrazu, jen výjimečně naopak. (např. u dokumentů)
Protože ty a já...