Stránka 8 z 10

Re: 21. díl - Pán ze Salcburku

Napsal: pát 20. lis 2020 20:35:01
od Adamovic
Toto sa tu mozno uz preberalo, ale nejako neviem, ako sa k tomu dopatrat.
Ked Rudi viezol skupinu Nemcov na korbe (v salonu) kamionu, tak zastavil na odpocivadle, ktore ukazovalo Wien 84 km. To muselo byt niekde za Znojmom, nie daleko od hranic. Nakolko vzdialenost Jihlava - Vieden je po starej ceste nejakych 170 km a Rudi urcite nenakladal Nemcov v Jihlave (niekde v lese) tak to je v skutocnosti mozno menej nez 80 km cesty. A to mal Rudy strach, ze budu ''podelani az za usima''. Cela cesta Jihlava Vieden moze trvat dve a pol hodiny a to po starej ceste. To znamena, ze Nemci boli na korbe (v salonu) tak maximalne hodinu - mozno hodinu a nieco. To sa mi zda dost malo na to, aby boli z toho ''podelani...''.
Ak to tu bolo uz preberane, tak si moj prispevok nevsimajte

Re: 21. díl - Pán ze Salcburku

Napsal: ned 22. lis 2020 0:57:09
od Fosgen
... a co kontrola na hraniciach?
to nebolo ako teraz,ze uz si ani clovek nevsimne ze presiel do ineho statu

Re: 21. díl - Pán ze Salcburku

Napsal: ned 22. lis 2020 5:58:19
od Adamovic
Fosgen píše: ned 22. lis 2020 0:57:09 ... a co kontrola na hraniciach?
to nebolo ako teraz,ze uz si ani clovek nevsimne ze presiel do ineho statu
Tu kontrolu sme videli. Policajt a colnici skontrolovali plomby a JCD. V tom case na hraniciach do Rakuska nebol takmer nikto a kamiony boli takmer rarita. Takze cele to mohlo trvat par minut. Je jasne, ze decka museli ''uspat'', aby policajt nepocul nejake zvuky zo ''salonu'', ale v tomto pripade vsetko prebehlo hladko.

Re: 21. díl - Pán ze Salcburku

Napsal: ned 22. lis 2020 16:06:19
od Lipinski
No jo, ale to nemohli vědět, vždycky si namátkově mohli vzít vozidlo stranou.

Re: 21. díl - Pán ze Salcburku

Napsal: ned 22. lis 2020 17:25:53
od Drábek
Adamovic píše: ned 22. lis 2020 5:58:19
Fosgen píše: ned 22. lis 2020 0:57:09 ... a co kontrola na hraniciach?
to nebolo ako teraz,ze uz si ani clovek nevsimne ze presiel do ineho statu
Tu kontrolu sme videli. Policajt a colnici skontrolovali plomby a JCD. V tom case na hraniciach do Rakuska nebol takmer nikto a kamiony boli takmer rarita. Takze cele to mohlo trvat par minut. Je jasne, ze decka museli ''uspat'', aby policajt nepocul nejake zvuky zo ''salonu'', ale v tomto pripade vsetko prebehlo hladko.
Ale my jsme právě viděli přímo,až tu kontrolu.Rudi mohl klidně čekat 1-2hodiny na odbavení.Nevím kolik kamionů jezdilo do Rakouska v roce 1964,ale já byl v Rakousku v roce 1976(Dolní Dvořiště). A to tam čekalo kamionů na odbavení už požehnaně.

Re: 21. díl - Pán ze Salcburku

Napsal: ned 22. lis 2020 17:37:32
od Hermine von Paulsen
1-2 hodiny čakal určite, aj ako kamión, myslím si. My sme za komunizmu tiež na Bergu tak čakávali a stačili 2-3 autá a hneď z toho mohli byť aj 3 hodiny. To dali každého nabok atď.

Re: 21. díl - Pán ze Salcburku

Napsal: ned 22. lis 2020 21:44:30
od Adamovic
Hermine von Paulsen píše: ned 22. lis 2020 17:37:32 1-2 hodiny čakal určite, aj ako kamión, myslím si. My sme za komunizmu tiež na Bergu tak čakávali a stačili 2-3 autá a hneď z toho mohli byť aj 3 hodiny. To dali každého nabok atď.
Ja som cakanie nikdy nezazil, nakolko tam boli dve tri auta a ked uz clovek mal vsetky papiere v poriadku, tak to islo. Kamion samozrejme - musel mat JCD a plomby a potom uz pozerali len co ma v kabine a hotovo. Ale pripustam, ze ludia mohli mat ine skusenosti

Re: 21. díl - Pán ze Salcburku

Napsal: pon 23. lis 2020 16:22:00
od heinrich
Adamovic píše: ned 22. lis 2020 21:44:30 Ja som cakanie nikdy nezazil, nakolko tam boli dve tri auta a ked uz clovek mal vsetky papiere v poriadku, tak to islo. Kamion samozrejme - musel mat JCD a plomby a potom uz pozerali len co ma v kabine a hotovo. Ale pripustam, ze ludia mohli mat ine skusenosti
Píšete to tak, jako by jste min jednou týdně jel přes "čáru" na Západ v pohodě, bez čekání. ;-) Já mám opačnou zkušenost, že jsem vykysal minimálně 1 - 2 hodiny na hranicích. Vrchol čekání na hranicích byl, ale až po předání moci v devětaosmdesátém, když jsem vezl jednu paletu v osobním autě z Vídně do Prahy! To bych měl i strach, že se mi ty děti vzbudí na hranicích, kdybych jezdil kamionem. :/\
Na začátku 70. letech, k nám na chalupu denně jezdily dva rakouské kamiony pro dřevo a to byla jedna malá pila. Kolik takových pil bylo v pohraničí, kam si jezdily podobné kamiony pro další dřevo? Byly třeba valuty, tak se těžilo o106 a to je jen dřevo. ;-)

Re: 21. díl - Pán ze Salcburku

Napsal: pon 23. lis 2020 16:40:29
od Hermine von Paulsen
heinrich píše: pon 23. lis 2020 16:22:00
Adamovic píše: ned 22. lis 2020 21:44:30 Ja som cakanie nikdy nezazil, nakolko tam boli dve tri auta a ked uz clovek mal vsetky papiere v poriadku, tak to islo. Kamion samozrejme - musel mat JCD a plomby a potom uz pozerali len co ma v kabine a hotovo. Ale pripustam, ze ludia mohli mat ine skusenosti
Píšete to tak, jako by jste min jednou týdně jel přes "čáru" na Západ v pohodě, bez čekání. ;-) Já mám opačnou zkušenost, že jsem vykysal minimálně 1 - 2 hodiny na hranicích.
Ale niekedy sa naozaj u nás na Bergu nečakalo dlho. Naspäť to bolo vždycky horšie než von. Môžem posúdiť na základe (čo si ako tak pamätám) cca 30 násobnej skúsenosti medzi rokmi 1976-1989.

Re: 21. díl - Pán ze Salcburku

Napsal: pát 27. lis 2020 11:56:13
od Drábek
Hermine von Paulsen píše: pon 23. lis 2020 16:40:29
heinrich píše: pon 23. lis 2020 16:22:00
Adamovic píše: ned 22. lis 2020 21:44:30 Ja som cakanie nikdy nezazil, nakolko tam boli dve tri auta a ked uz clovek mal vsetky papiere v poriadku, tak to islo. Kamion samozrejme - musel mat JCD a plomby a potom uz pozerali len co ma v kabine a hotovo. Ale pripustam, ze ludia mohli mat ine skusenosti
Píšete to tak, jako by jste min jednou týdně jel přes "čáru" na Západ v pohodě, bez čekání. ;-) Já mám opačnou zkušenost, že jsem vykysal minimálně 1 - 2 hodiny na hranicích.
Ale niekedy sa naozaj u nás na Bergu nečakalo dlho. Naspäť to bolo vždycky horšie než von. Môžem posúdiť na základe (čo si ako tak pamätám) cca 30 násobnej skúsenosti medzi rokmi 1976-1989.
Jediné hranice,před rokem 1990,kde jsme nečekali byly hranice Rakousko-NSR a potom Rakousko-Itálie.Italové se nás neobtěžovali ani zastavit :) .Prostě nás jenom odmávli a my jeli dál.Nejhorší zážitek na hranicích byl Bratislava-Rajka,neskutečně nepřijemní celníci a hlavně celnice, při cestě busem přes Maďarsko do bývalé Jugoslávie :( .

Re: 21. díl - Pán ze Salcburku

Napsal: pát 27. lis 2020 22:50:07
od Adamovic
Drábek píše: pát 27. lis 2020 11:56:13
Hermine von Paulsen píše: pon 23. lis 2020 16:40:29
heinrich píše: pon 23. lis 2020 16:22:00
Píšete to tak, jako by jste min jednou týdně jel přes "čáru" na Západ v pohodě, bez čekání. ;-) Já mám opačnou zkušenost, že jsem vykysal minimálně 1 - 2 hodiny na hranicích.
Ale niekedy sa naozaj u nás na Bergu nečakalo dlho. Naspäť to bolo vždycky horšie než von. Môžem posúdiť na základe (čo si ako tak pamätám) cca 30 násobnej skúsenosti medzi rokmi 1976-1989.
Jediné hranice,před rokem 1990,kde jsme nečekali byly hranice Rakousko-NSR a potom Rakousko-Itálie.Italové se nás neobtěžovali ani zastavit :) .Prostě nás jenom odmávli a my jeli dál.Nejhorší zážitek na hranicích byl Bratislava-Rajka,neskutečně nepřijemní celníci a hlavně celnice, při cestě busem přes Maďarsko do bývalé Jugoslávie :( .
Do roku 1989 som byval len v Bratislave a tam su hned v meste jedny hranice do Rakuska (Petrzalka/Berg) a do Madarska (Rusovce/Rajka).
Ten prechod do Rakuska bol vzdy prazdny, boli tam max dve tri auta. Kontrola mohla trvat tak 20 minut maximalne. Ovela intenzivnejsie kontrolovali pri prichode. Cestoval som cez ten prechod minimalne 18 krat a to v rokoch 1977-89. Bol som sportovec a chodil som cez tu hranicu dost casto.
Druhy prechod bol nieco ine. Bola to vlastne cesta na Balkan, takze to bolo uplne napraskane cely rok. Okrem toho - tisice ludi v Bratislave ma silne vazby na Madarsko a ti tam chodili na tyzdennej baze. Okrem toho mnoho Rumunov, Bulharov, Juhosov a ciganov z tychto krajin. Rady tam boli nekonecne a cakanie tiez. Pomahalo dat do pasu 5-10US$ alebo DM a kontola bola potom velmi povrchna.

Re: 21. díl - Pán ze Salcburku

Napsal: pon 15. bře 2021 1:15:32
od jasny.sokol
Tak jsem objevil další nedostatek. Když Zeman bojuje u řeky s Lorencem, v jednom záběru se sklo v okně řidiče vysklí a rozsype se.... V dalším záběru ale vidíme, že sklo je vypadlé, popraskané ale celé... Tak jak se mohlo vysklít :-D

Re: 21. díl - Pán ze Salcburku

Napsal: pon 15. bře 2021 1:15:35
od jasny.sokol
Tak jsem objevil další nedostatek. Když Zeman bojuje u řeky s Lorencem, v jednom záběru se sklo v okně řidiče vysklí a rozsype se.... V dalším záběru ale vidíme, že sklo je vypadlé, popraskané ale celé... Tak jak se mohlo vysklít :-D

Re: 21. díl - Pán ze Salcburku

Napsal: pon 15. bře 2021 21:47:35
od Fosgen
Skuste si prejst vlakno pan kolega. To ze je cele je fajn postreh, ale volakto tu vlozil zaber, ze je tam vidiet dokonca cele kladivo ako rozbija sklo, ako sa najnovsie hovori - uplne na sedlaka. Toto strihaci teda posrali - uplne bez prepacenia.

Re: 21. díl - Pán ze Salcburku

Napsal: pon 14. bře 2022 20:46:10
od Adamovic
Mozno som objavil nedostatok, ale neviem ci sa to tu uz nepreberalo.
Ked Honza pred Pavlaskom prezeraju veci, co zostali po Ivanovi (Solcovi), tak tam Honza najde klubovu kartu Slavie Praha. Ivan bol zrejme registrovany fanda Slavie - podobne aj Pavlasek. A to vyuzije Honza, aby sa vysmial Pavlaskovi, ze Slavia (v tom case sa volala Dynamo Praha) je slaba a v nedelu ''takmer porazili Slovan, lebo ten mal len 6 zranenych''. Jedna sa o jar roku 1964. Lenze v tom case Slavia (Dynamo Praha) hrala v druhej lige, lebo rok predtym vypadla z prvej. Slovan (velmi pravdepodobne Slovan Bratislava) vsak hral v prvej lige, takze hrat spolu nemohli.