Stránka 2 z 2

Re: Scénáře

Napsal: ned 28. srp 2011 10:44:22
od haryk
Tak to vážně nevím proč by to mělo logicky vycházet?
U každého záběru je už při natáčení ten příslušný dialog...

Re: Scénáře

Napsal: ned 28. srp 2011 18:45:19
od Willy Kleiber
haryk píše:... už při natáčení ten příslušný dialog...
To vím, ale přece kolikrát mluví jedna postava, a přitom se střídají prostřihy na ostatní účastníky resp. pohledxprotipohled a podobně. Toto se přece nedá natočit bez použití postsynchronu, ne?

Re: Scénáře

Napsal: úte 30. srp 2011 18:10:31
od haryk
Ale právě že ano. Ten jeden obraz se natočí několikrát herecky úplně stejně z různých pohledů. Takže máš monolog a různé pohledy kamery. Samozřejmě pokud chceš střihnout záběr v půlce říkané věty, tak to asi těžko napasuješ, ale mezi větami, proč ne?
Herecká akce musí být stále ta samá - a to je právě ta herecká řehole.

Re: Scénáře

Napsal: úte 30. srp 2011 21:16:20
od Willy Kleiber
haryk píše:... a to je právě ta herecká řehole.
No dobrá. Takže zvuk se snímá při každém pohledu kamery, a pak se vybere jedna klapka, ta se použije a do toho se nastříhá obraz?

Re: Scénáře

Napsal: stř 31. srp 2011 18:29:40
od haryk
My si pořád nerozumíme.
Řekneš: "Pes leze dírou ". Řekneš to 3x. Pokaždé stojí kamera jinde. Pak se to sestřihá takto: Střihne se záběr kamery, když říkáš pes. Za druhé záběr kamery (třeba protipohled), když říkáš leze. A nakonec pohled kamery (třeba pohled do tváře), když říkáš dírou.
Čili obraz se sestřihá ze tří klapek. Klapka neznamená zvuk, ale záběr.

Re: Scénáře

Napsal: čtv 01. zář 2011 20:05:39
od Willy Kleiber
haryk píše:... Klapka neznamená zvuk, ale záběr.
Ale to já vím,jen jsem to napsal blbě...myslel jsem klapkou záznam zvuku z jednoho ze záběrů.
Čili jede se 3x ten samý záběr z různých úhlů a pokaždé řeknu "Pes leze dírou" (čili řeknu to celkem 3x pokud možno vždy stejně). Zvuk i obraz se zaznamená 3x.
Potom z těch 3 zvukových záznamů vybere režisér a střihač ten "nejpovedenější", a k němu sestříhá obraz.
Takže zní jeden vybraný zvukový záznam a k němu se napasuje obraz. Je to tak??? :)

Re: Scénáře

Napsal: pát 02. zář 2011 8:02:58
od nalim159
Řekl bych, že se to vybírá podle obrazu, ne podle zvuku. Ten se dá v nejhorším dodělat, obraz už většinou ne...

Re: Scénáře

Napsal: ned 04. zář 2011 15:11:00
od haryk
nalim159 píše:Řekl bych, že se to vybírá podle obrazu, ne podle zvuku. Ten se dá v nejhorším dodělat, obraz už většinou ne...
Tak, tak. Obraz nepředěláš, jedině natočit znovu. Kdežto zvuk vyrobíš ve studiu. A to dialog i zvuky pozadí.

Re: Scénáře

Napsal: pon 05. zář 2011 18:51:06
od Willy Kleiber
haryk píše:...Kdežto zvuk vyrobíš ve studiu. ...
No a právě proto si myslím, že je mnohem jednodušší sestříhat obraz podle potřeby a návazností, a zvuk udělat komplet až na konec - postsynchrony a veškeré ruchy. Než se mořit se synchronizací placového zvuku na obraz...ne?

Re: Scénáře

Napsal: pon 05. zář 2011 21:19:33
od malej Míra
Willy Kleiber píše:...Než se mořit se synchronizací placového zvuku na obraz...ne?
Já myslím, že o tom by mohli pan Černý a kolega pokladník vyprávět. Právě tímto způsobem vznikala naše "domácí videa" např. z Líšna, kde na autentický zvuk byl dotočen a napasován obraz "po letech". :mrgreen: :mrgreen:

Re: Scénáře

Napsal: pon 05. zář 2011 22:03:38
od Willy Kleiber
malej Míra píše:... napasován obraz "po letech". :mrgreen: :mrgreen:
:D No to je určitě rarita v rámci světové kinematografie, tento postup. Ale proč ne ;)

Re: Scénáře

Napsal: úte 06. zář 2011 8:35:19
od nalim159
Willy Kleiber píše: Než se mořit se synchronizací placového zvuku na obraz...ne?
Řekl bych, že se ve střižně moc nemoří, zkusí použít to, co je natočeno z placu. Když to nejde, tak se točí postsynchron.
A nezapomínejme taky na techniku, ta je mocná, ve střižně kolikrát upletete z ho.na bič :mrgreen: .

Re: Scénáře

Napsal: sob 15. říj 2011 14:59:24
od haryk
Takže na závěr: Zvuk se musí podřídit obrazu, jen výjimečně naopak. (např. u dokumentů)