Podobné či stejné začátky různých filmů
Re: Podobné či stejné začátky různých filmů
no ale myslel som autor hudby.
Re: Podobné či stejné začátky různých filmů
Zrovna dávají tento seriál se Sojčím vrchem.Dobesch píše:Sojčí Vrch - to se točilo u nás na sídlišti V serialu je atelieru minimum - filmari proste zabrali cerstve dostavené panelaky a nez se smel nastehovat delny lid, tak tam natočili serial. Skvele je sledovat tehdejsi provoz v okoli - zejmana jak poklidne fungovala zdejsi krizovatka
Perlickou je, ze po revoluci v tom baraku - v jinem vchodu - bydlel předseda KV(MV) KSČ Miroslav Štěpán
Jé moc hezke, ze zaber ze začátku serialu je úplně z druhe strany - uz si to nevybavim - treba pres Hradcana najede kamera na spravny objekt
Ttttatata tabák dáš?
Re: Podobné či stejné začátky různých filmů
Další dvojice relativně podobných začátků filmů:
- Jak utopit dr.Mráčka aneb Konec vodníků v Čechách (1974)
- Stíhán a podezřelý (1978)
Oba dva filmy začínají (tedy po titulcích, samozřejmě ) divokou automobilovou jízdou noční Prahou. S tím rozdílem, že v „Jak utopit dr.Mráčka…“ vyjíždí Čestmír „vodník Bach“ Řanda a Eva „Poly Wassermannová“ Trejtnarová/Hudečková na nábřeží z tunelu pod Vyšehradem a svojí divokou jízdou zaviní pád protijedoucího autobusu do Vltavy a utonutí 32 vědců včetně profesora Ikebary , transmutátora lidí ve vodní živočichy.
Zatímco ve „Stíhán a podezřelý“ nemá „krasojízda“ Jana „Alfréda Masného “ Přeučila a Reginy „Evy Trojanové“ Rázlové žádné tragické následky, a záběry z exteriéru jsou točeny nejspíš na Václaváku směrem k Muzeu. A Regina Rázová se skvěle baví tím, jak „Alfréd“ napodobuje výraz tváře doktora Heina – „našeho Honzy“. A jak uvádí jeden svědek, takový ten „slizoun“ – „šškodovka – žžlutá – ten posslední model – číslo – Á – Bé – Jé – 03 – 99“
Takže vlastně obě dvojice si zahráli herci z 30PMZ (řidič ČSAD, Drahuše Maxová, Honza Vodvářka, Hanka Bízová)
- Jak utopit dr.Mráčka aneb Konec vodníků v Čechách (1974)
- Stíhán a podezřelý (1978)
Oba dva filmy začínají (tedy po titulcích, samozřejmě ) divokou automobilovou jízdou noční Prahou. S tím rozdílem, že v „Jak utopit dr.Mráčka…“ vyjíždí Čestmír „vodník Bach“ Řanda a Eva „Poly Wassermannová“ Trejtnarová/Hudečková na nábřeží z tunelu pod Vyšehradem a svojí divokou jízdou zaviní pád protijedoucího autobusu do Vltavy a utonutí 32 vědců včetně profesora Ikebary , transmutátora lidí ve vodní živočichy.
Zatímco ve „Stíhán a podezřelý“ nemá „krasojízda“ Jana „Alfréda Masného “ Přeučila a Reginy „Evy Trojanové“ Rázlové žádné tragické následky, a záběry z exteriéru jsou točeny nejspíš na Václaváku směrem k Muzeu. A Regina Rázová se skvěle baví tím, jak „Alfréd“ napodobuje výraz tváře doktora Heina – „našeho Honzy“. A jak uvádí jeden svědek, takový ten „slizoun“ – „šškodovka – žžlutá – ten posslední model – číslo – Á – Bé – Jé – 03 – 99“
Takže vlastně obě dvojice si zahráli herci z 30PMZ (řidič ČSAD, Drahuše Maxová, Honza Vodvářka, Hanka Bízová)
Tenhle pohřební vůz projede všude. Nikdo se ho neodváží zastavit. Ani policajti ne. Ale kam v něm jedem teď, dva roky po válce?
Re: Podobné či stejné začátky různých filmů
Sice to není film, ale první záběr po titulcích, ve včerejším sedmém dílu, Mědirytině.heinrich píše:Další stejný začátek filmu - Kluci z bronzu - první záběr ve filmuHombre píše:Kolega mě inspiroval s tím začátkem filmu a pohledem na Pražský hrad. Za volantem nepřítel sice začíná záběry na Prahu, ale je to spíš Týnský chrám a Staroměstké náměstí, ale vzpomněl jsem si na filmy Vítězný lid a Osvobození Prahy. Přikládám důkazy a jistě to nejsou všechny filmy, které začínají záběry na Prahu či konkrétně na Pražský hrad.
Ttttatata tabák dáš?
Re: Podobné či stejné začátky různých filmů
Není to sice začátek ale scény velice podobné v seriálu Hříšní lidé města pražského díl Otisk,jak Pecháček(Jiří Sovák)piluje u ponku ve vězení,a ve filmu Což takhle dát si špenát opět Jiří Sovák jako pan Liška ve fabrice rovněž pilující .A dokonce se jmenuje v obou filmech Fanouš.
Tak zase vejslech?Neměli by sme jít radši na pivo?
Re: Podobné či stejné začátky různých filmů
Ttttatata tabák dáš?
Re: Podobné či stejné začátky různých filmů
Další dva stejné začátky: Fandy ó Fandy (1983) a Vítr v kapse (1984) - obojí začíná maturitou (ve "Vítr v kapse" je "vytěžen" Sagvan Tofi, zatímco Lukáš Vaculík šmíruje klíčovou dírkou a je přistižen
Tenhle pohřební vůz projede všude. Nikdo se ho neodváží zastavit. Ani policajti ne. Ale kam v něm jedem teď, dva roky po válce?
Re: Podobné či stejné začátky různých filmů
Napadly mě dvě dvojice podobně začínajících dílů 30PMZ:
1) Smrt u jezera a Rubínové kříže – obojí začíná pohledem na jedoucí vlak, byť v SuJ díl primárně začíná vítajícími kluky u makety tanku a až pak následuje vlak. Exteriéry vlaku v SuJ byly údajně natáčeny mj. i na vlečce z hostivařských ateliérů k hostivařskému nádraží, ale už nevím, odkud tuto informaci mám a zda je pravdivá
2) Bestie a Romance o nenápadné paní – oboje prakticky hned začíná na nádraží, byť v Bestii se jedná o dejvické a v RoNP o smíchovské (resp. Praha-Západ) nádraží.
1) Smrt u jezera a Rubínové kříže – obojí začíná pohledem na jedoucí vlak, byť v SuJ díl primárně začíná vítajícími kluky u makety tanku a až pak následuje vlak. Exteriéry vlaku v SuJ byly údajně natáčeny mj. i na vlečce z hostivařských ateliérů k hostivařskému nádraží, ale už nevím, odkud tuto informaci mám a zda je pravdivá
2) Bestie a Romance o nenápadné paní – oboje prakticky hned začíná na nádraží, byť v Bestii se jedná o dejvické a v RoNP o smíchovské (resp. Praha-Západ) nádraží.
Tenhle pohřební vůz projede všude. Nikdo se ho neodváží zastavit. Ani policajti ne. Ale kam v něm jedem teď, dva roky po válce?
Re: Podobné či stejné začátky různých filmů
Sice to nejsou začátky, nicméně zajímavé paralely to jsou:
Partie krásného dragouna – Jiří Sequens, 1972, a 30 PMZ, díly z r.1978
- skoro stejné jméno postavy Josefa Abrháma (Rudi Macháček) jako v 21.dílu 30PMZ - PzS (Rudi Lorenc)
- ve filmu provádí Josef „Brůžek“ Bláha „filcuňk“ kabelky v hotelu Lola úplně stejně jako Honza Zeman kabelku Helgy "Lenky Sachlové" Čočkové v bytě Jiřiny "Hedy Štefkové" Perovické v PzNZ
Partie krásného dragouna – Jiří Sequens, 1972, a 30 PMZ, díly z r.1978
- skoro stejné jméno postavy Josefa Abrháma (Rudi Macháček) jako v 21.dílu 30PMZ - PzS (Rudi Lorenc)
- ve filmu provádí Josef „Brůžek“ Bláha „filcuňk“ kabelky v hotelu Lola úplně stejně jako Honza Zeman kabelku Helgy "Lenky Sachlové" Čočkové v bytě Jiřiny "Hedy Štefkové" Perovické v PzNZ
Tenhle pohřební vůz projede všude. Nikdo se ho neodváží zastavit. Ani policajti ne. Ale kam v něm jedem teď, dva roky po válce?
Re: Podobné či stejné začátky různých filmů
Ttttatata tabák dáš?
Re: Podobné či stejné začátky různých filmů
mlaskl bych sem jednu vězeňskou chodbu, s kterýma začal toto vlákno pan předseda na vejminku
Nahota (1970)
https://www.youtube.com/watch?v=pcq-qQgLtLg
Nahota (1970)
https://www.youtube.com/watch?v=pcq-qQgLtLg
Re: Podobné či stejné začátky různých filmů
Všiml jsem si, že v tomto filmu (Touha Sherlocka Holmese) je nápadná podobnost s prvním dílem... střelba "přes" smuteční vrbu... viz. obr
Řezaly se mnou...
Re: Podobné či stejné začátky různých filmů
Tak mě při sledování dílu ŠaV zaujala další scéna se stejným "filcuňkem" kabelky - při prohledávání kabelky na stole v uhašené mzdové účtárně. Po filmu Partie krásného dragouna a kabelky Lenky Sachlové v PzNZ už třetí stejný "modus operandi" prohledávání kabelky.
Tenhle pohřební vůz projede všude. Nikdo se ho neodváží zastavit. Ani policajti ne. Ale kam v něm jedem teď, dva roky po válce?
Re: Podobné či stejné začátky různých filmů
Sice to není začátek, ale je to velmi podobná scéna: naaranžovaný „rozpuštěný a vypuštěný“ továrník Bierhanzel ve stejnojmenném filmu (původně se měl jmenovat „Sedm zásad inspektora Trachty“), a závěr filmu „Zítra vstanu a opařím se čajem“ – ve vaně doslova rozpuštěný a vypuštěný „zlý“ Petr Kostka, poté, co „hodný“ Petr Kostka k jeho mrtvole do vany omylem smete i tu „vše-žíravinu“, co rozpustí skoro všechno. Jinak ve filmu „Rozpuštěný a vypuštěný“ měli tvůrci poněkud přehnanou představu o žíravosti kyseliny sírové – ač silná žíravina, takto dokonale by lidské tělo vůbec „nerozežrala“, nerozpustila.
Tenhle pohřební vůz projede všude. Nikdo se ho neodváží zastavit. Ani policajti ne. Ale kam v něm jedem teď, dva roky po válce?