18. díl - Bílé linky
Re: 18. díl - Bílé linky
Osobně si myslím, že ano - je to docela logické, doktůrek byl veselá kopa, kontakty navazoval lehce (Honzu znal z vlaku taky chvíli a do Linek ho zval - stejnou chvíli znal Hradce), takže v tom bych problém neviděl...
Ale, čože...? Na návštěve?!
- malej Míra
- bývalý předseda č.2
- Příspěvky: 2644
- Registrován: stř 28. kvě 2008 19:01:31
- Bydliště: Roztoky u jezu, Hochtorgasse 27.
Re: 18. díl - Bílé linky
To, že Zeman bydlel ve stejném hotelu se Salabou byla náhoda, ale když z Kodaně přifrčel Hradec, který byl akcí (nejprve kontaktem se Stardustem) ve White Lines pověřen centálou StB v Praze, bylo ho potřeba dostat do hry. Celá akce byla dohodnuta a naplánována při schůzce v konspirativním bytě v Pankowě v režii Mjr. Wildeho. Nebylo nic snazšího, než Hradce ubytovat ve stejném hotelu, kde se ráno u snídaně jakoby náhodou (čemuž doktůrek ochotně uvěřil) "sčuchnul" se Salabou a ten ho už do baru poslal se svojí vizitkou. Salaba byl zjevně žoviální, důvěřivý... Žádná záhada za tím není. ;) :DCErin píše:...nakonec jde se Salabovou navštívenkou (vizitkou?) Jirka Hradec. Kdo mu tu vizitku dal? To se "náhodně" potkali se Salabou u snídaně v hotelu, jak se říká v jedné replice a Salaba...
Mám ti ukázat jak plave?
- Arnold Hackl
- předseda moravské sekce
- Příspěvky: 915
- Registrován: stř 28. kvě 2008 19:11:16
- Bydliště: Západní Berlín, TELEX : arnold.hackl@seznam.cz
Re: 18. díl - Bílé linky
Myslím, že ani to nebyla náhoda.malej Míra píše:To, že Zeman bydlel ve stejném hotelu se Salabou byla náhoda, ...
Ve vlaku Salaba řekne Zemanovi, že bude bydlet v Karlshofu, ale když se naopak zaptá Zemana kde bude bydlet, tak ten mu odpoví "nevím, budou mě čekat".
Takže si myslím, že Honza se tam ubytoval až dodatečně.
Po otci Němec, po matce Čech, teď státní příslušnost Velká Británie, zástupce firmy Benson & Benson z Manchesteru.
- malej Míra
- bývalý předseda č.2
- Příspěvky: 2644
- Registrován: stř 28. kvě 2008 19:01:31
- Bydliště: Roztoky u jezu, Hochtorgasse 27.
Re: 18. díl - Bílé linky
Když Salaba vystupuje z vlaku v Praze po návratu z Berlína, tak v jednom záběru (vlak přijíždí, Salaba stojí ve dveřích), je u dvěří vidět cedulka s názvem vlaku a trasou kudy jede. Při druhém záběru, když Salaba vystoupí a čeká na Zemana, tka je vidět, že cedulka chybí. Neuvěřitelné, jak rychle se tehdy kradlo.
A jako doplněk - na cedulce je název vlaku Pannonia, ale v hlášení nádražního rozhlasu je Hungaria.
A jako doplněk - na cedulce je název vlaku Pannonia, ale v hlášení nádražního rozhlasu je Hungaria.
Re: 18. díl - Bílé linky
Výborný postřeh, pane kolego!
Navíc Pannonia jezdila dlouhá léta z Berlína do Bukurešti, s přídavnými vozy do Sofie a Varny... Asi budu muset zajít na ředitesltví drah jako straej Mrázek a půjčit si jízdní řády :lol:
Navíc Pannonia jezdila dlouhá léta z Berlína do Bukurešti, s přídavnými vozy do Sofie a Varny... Asi budu muset zajít na ředitesltví drah jako straej Mrázek a půjčit si jízdní řády :lol:
Ale, čože...? Na návštěve?!
-
- kapitán
- Příspěvky: 342
- Registrován: stř 25. srp 2010 14:43:07
- Bydliště: Ministerstvo kultury ČSSR Praha / Olomouc
Re: 18. díl - Bílé linky
Nevím, zda se tento detail neřešil již na starém fóru, ale přesto: když Honza přijíždí z Berlína a loučí se s dr. Salabou, je zřetelně vpravo od "jejich" nástupiště vidět rudá lokomotiva, tzv. brejlovec. A dle zdrojů pražské MHD se tato lokomotiva, řada 753, vyráběla až od roku 1968 (www.prahamhd.vhd.cz/Draha/loko_mot.htm).
Takhle přece ne, soudruzi! To není řešení.
Zákon Banderova štábu zní: "Nevěřit nikomu, ani sobě!"
Zákon Banderova štábu zní: "Nevěřit nikomu, ani sobě!"
Re: 18. díl - Bílé linky
Jedna nelogičnost:
Následující děj by se měl odehrávat zhruba ve stejném čase: Honza přijíždí do Prahy, Hradec odlétá z Berlína zpátky na sever a Hanka tančí v Bílých linkách. Jenže nedlouho před tím ji Hradec vyhodil z auta, a byla celkem odřená a potlučená. Ovšem při závěrečném vystoupení už zase ani škrábaneček.
Následující děj by se měl odehrávat zhruba ve stejném čase: Honza přijíždí do Prahy, Hradec odlétá z Berlína zpátky na sever a Hanka tančí v Bílých linkách. Jenže nedlouho před tím ji Hradec vyhodil z auta, a byla celkem odřená a potlučená. Ovšem při závěrečném vystoupení už zase ani škrábaneček.
Ale, čože...? Na návštěve?!
Re: 18. díl - Bílé linky
Tomu sa hovori "kocici zivot" pane/soudruhu majore.
- prof. Braun
- kapitán
- Příspěvky: 357
- Registrován: úte 13. led 2009 19:19:30
Re: 18. díl - Bílé linky
Když se Jirka Hradec na berlínským nábřeží loučí s majorem Wildem před odchodem do baru White Lines, tak za nima projíždí parník. V dalších záběrech však po něm ani vidu - pouze slechu (zahoukání ve zvuku). :lol:
Jenomže my nejsme jen tak někdo!
Re: 18. díl - Bílé linky
Typ letadla, kterým Hradec „přilétá a odlétá“ (předpokládám, že si ve skutečnosti pan Jelínek do stroje SAS vůbec nesedl), je s největší pravděpodobností McDonnell-Douglas DC-9/40 (možná i DC-9/50, rozdíly jsou minimální a pouze v oblasti takticko-technických dat a zvýšeného počtu cestujících, vizuálně si prakticky odpovídají). Čímž tu máme další nedostatek, protože DC „devítky“ se dostaly do vzduchu poprvé v roce 1965. Takže na Schönefeld mohlo takové letadlo Hradce jen těžko dopravit.
A jen na okraj – DC-9 měly zpočátku špatně konstrukčně řešené dveře nákladního prostoru, proto došlo k několika katastrofám. Na našem území havarovaly dvě "devítky": první stroj jugoslávské společnosti JAT se zřítil u Srbské Kamenice 26. ledna 1972, příčinou byla dle šetření výbušnina v prostoru pro zavazadla. Z 23 lidí na palubě se tehdy zachránila jediná osoba, letuška Vesna Vulović. Druhé neštěstí se stalo 29. října 1975, kdy opět jugoslávské letadlo, společnosti Inex-Adria Aviopromet, narazilo v mlze na Sedlecké skály. Ze 115 lidí jich zahynulo oficiálně 71 plus čtyři členové posádky, ale mluví se i o 77 či 79 obětech. Tato katastrofa byla ztvárněna v seriálu Sanitka a udála se vlastně několik stovek metrů od roztockého místa natáčení Kvadratury ženy. .
A jen na okraj – DC-9 měly zpočátku špatně konstrukčně řešené dveře nákladního prostoru, proto došlo k několika katastrofám. Na našem území havarovaly dvě "devítky": první stroj jugoslávské společnosti JAT se zřítil u Srbské Kamenice 26. ledna 1972, příčinou byla dle šetření výbušnina v prostoru pro zavazadla. Z 23 lidí na palubě se tehdy zachránila jediná osoba, letuška Vesna Vulović. Druhé neštěstí se stalo 29. října 1975, kdy opět jugoslávské letadlo, společnosti Inex-Adria Aviopromet, narazilo v mlze na Sedlecké skály. Ze 115 lidí jich zahynulo oficiálně 71 plus čtyři členové posádky, ale mluví se i o 77 či 79 obětech. Tato katastrofa byla ztvárněna v seriálu Sanitka a udála se vlastně několik stovek metrů od roztockého místa natáčení Kvadratury ženy. .
Spálili jsme s panem farářem to ďáblovo poselství!
Re: 18. díl - Bílé linky
Ano místo natáčení v Roztokách známe a je to od místa zmíněné tragédie nedaleko. Ono smutné datum ještě doplním o jednu informaci k seriálu (už jsem to tu před časem zmiňoval) - p.Brabec při vyprávění o místech natáčení zmínil, že v onen osudný den točili na Krteňi s Iljou Prachařem rozloučení s paní Inkou na hřbitově. Nikdo samozřejmě celý den nic nevěděl, celý štáb se o velké tragédii dozvěděl až po návratu do Prahy...Michálek píše:A jen na okraj...neštěstí se stalo 30. října 1975, kdy opět jugoslávské letadlo, společnosti Inex-Adria Aviopromet, narazilo v mlze na Sedlecké skály. Tato katastrofa byla ztvárněna v seriálu Sanitka a udála se vlastně několik stovek metrů od roztockého místa natáčení Kvadratury ženy. .
No tak co, loučit se nebudem, snad se ještě někdy uvidíme že jo?! A pak si teprv dáme to správný tóčo!!!
Re: 18. díl - Bílé linky
K tomu chci jenom dodat, že takhle zbarvené lokomotivy (tedy komplet karmínové či snad i rudé) se na našich tratích vyskytovaly až od poloviny 70. let v rámci jakéhosi nesmyslného pokusu o sjednocení jejich barevného provedení. Do té doby měly "brejlovci" tmavě zelený pás kolem oken na boku, střecha byla šedivá a zbytek byl krémový. Ostatně na uvedeném webu, na který je tu odkaz, to je vidět, i když právě tam je lokomotiva opatřena nátěrem nikoli původním. A skutečně pro fajnšmekry, podle starého značení měl "brejlovec" typové označení T 478.3tajemník Šanda píše: je zřetelně vpravo od "jejich" nástupiště vidět rudá lokomotiva, tzv. brejlovec. A dle zdrojů pražské MHD se tato lokomotiva, řada 753, vyráběla až od roku 1968 (http://www.prahamhd.vhd.cz/Draha/loko_mot.htm).
Spálili jsme s panem farářem to ďáblovo poselství!
- White Lines
- poručík
- Příspěvky: 131
- Registrován: ned 16. led 2011 10:47:08
- Bydliště: Vila Mimóza, Karlovy Vary
Re: 18. díl - Bílé linky
Nevím teda jestli se to tady už řešilo ale teď jsem koukal na Bílé Linky, pozastavil jsem si záběr kdy Hanka vyskočila z auta a myslím že docela dobře je tam vidět, že místo Hanky byl použit kaskadér-chlap. ;)
...já mám všechno spočítaný...život i smrt a nebojím se ani jednoho ani druhýho, tak na to nezapomeň...
- Willy Kleiber
- major
- Příspěvky: 936
- Registrován: pát 30. kvě 2008 12:25:07
Re: 18. díl - Bílé linky
Výborný objev, to tady chybělo!White Lines píše:... že místo Hanky byl použit kaskadér-chlap. ;)
Z tohoto pohledu vypadá ale ta osoba spíš jako Renáta Doleželová alias Lída Zemanová, ty rysy jsou dost podobné :lol: anebo je to nějaký zženštilý kaskadér...
Horko, že jo...Jako tenkrát v Krakově!